De bedrijventerreinen zijn goed bereikbaar en toegankelijk en bieden een aantrekkelijk vestigingsmilieu. Echter is het wel van groot belang dat er aandacht wordt besteed aan de verkeersstructuur op de bedrijventerreinen zelf. De verkeersstructuur op bedrijventerrein De Lasso vormt reeds een knelpunt. In het kader van de revitalisering van De Lasso is gekeken welke infrastructurele aanpassingen gerealiseerd kunnen worden. Dit geldt tevens voor bedrijventerrein Veenderveld. Daarbij zal er in het kader van optimalisering van de bereikbaarheid en toegankelijkheid in het kader van deze integrale bestemmingsplanherziening de mogelijkheid onderzocht worden in hoeverre én hoe er een parallelweg verlengd / aangelegd kan worden aan de A4 naar noordelijke richting die een mogelijkheid biedt voor een ontsluiting van de NAKT en het toekomstige evenemententerrein. E.e.a. overwegende kan gesteld worden ten aanzien van de verkeersstructuur dat het creëren van rondrijdmogelijkheden, logische straatbenaming en nummering primaire uitgangspunten zijn.
Het ontbreken van parkeernormen voor het private terrein, een hoog bebouwingspercentage en gebruik van het private terrein voor opslag zorgen voor een grote vraag naar openbare parkeervoorzieningen. Dit effect wordt versterkt door de aanwezigheid van autobedrijven en verkeersaantrekkende detailhandelsbedrijven. In combinatie met een toenemende automobiliteit heeft dit geleid tot een hoge parkeerdruk. De realisatie van voldoende parkeervoorzieningen is primair de verantwoordelijkheid van ondernemers en dient op het private terrein te worden gefaciliteerd. Binnen de huidige stedenbouwkundige structuur zijn de mogelijkheden hiertoe echter beperkt.
Om de parkeerproblematiek enigszins op te lossen worden extra parkeervoorzieningen gecreëerd in het openbaar gebied door het aanbrengen en inrichten van multifunctionele stroken. Dit kan gepaard gaan met een upgrading van de ruimtelijke kwaliteit van het openbaar gebied.
Voor wat betreft de parkeernormen worden in voorliggend bestemmingsplan de CROW-normeringen gehanteerd en worden er nadere eisen / voorwaarden gesteld zoals parkeren op eigen terrein.
Nieuwe ontsluiting
In § 4.2.5 is reeds ingegaan op de opgenomen wijzigingsbevoegdheid voor een nieuwe ontsluitingsweg ten westen van de Lasso.